Mestis on toteuttanut kuluvan kauden aikana Mestis Goes Business –tapahtumia ympäri Suomea. Turkuun tapahtuma saapuu 7.3. jolloin ohjelmassa on muun muassa ruokailua, verkostoitumista, luentoja sekä tietenkin kaupungin värikkäintä lätkää. Tapahtumaan voit ilmoittautua TÄSTÄ!
Mestis Goes Business –kiertueen tarkoituksena on tuottaa lisäarvoa paikallisille yrityksille ja seurojen yhteistyökumppaneille. Seminaarin koulutusteemat peilaavat vahvasti urheilumaailmaan ja yrityksille havainnollistetaan käytännön keinoja kehittää omaa markkinointiviestintäänsä erityisesti sosiaalisessa mediassa. Tilaisuudet ovat osallistujille maksuttomia.
Tapahtuman toteutuksesta ja koulutuksesta vastaa TUTOn paidassa Mestiksen mestaruutta keväällä 2008 juhlinut Iiro Junnila, joka toimii nykyisin turkulaisen Viestintäliigan toimitusjohtajana. Iirolla on kokemusta niin suurten pörssiyhtiöiden kuin pienyrittäjienkin viestinnän ja markkinoinnin kehittämisestä.
Tapahtuman runko muodostuu kolmesta aihekokonaisuudesta:
1. Sponsoritkin siirtyy someen – oletko valmis?
Useat yrityksen sijoittavat rahaa sponsorointiin hyödyntämättä sitä omassa viestinnässään. Tapahtumassa havainnollistetaan käytännön esimerkkien avulla, miten yritykset voisivat hyödyntää seurayhteistyön tuomaa huomioarvoa ja jääkiekkoyhteisön avaamia verkostoja. Tapahtumassa käsitellään myös digitalisaation ja sosiaalisen median muuttuvia muotoja ja niiden tarjoamia mahdollisuuksia.
2. Näin rakennat yrityksesi fanikulttuuria somessa
Urheiluseurojen tapaan myös yritysten tulisi luoda fanikulttuuria. Edustitpa mitä firmaa tahansa, tarvitsee jokainen yritys omia aktiivisia kannattajia, ja sosiaalinen media tarjoaa jokaiselle mahdollisuuden luoda isojakin faniyhteisöjä. Mutta miten se käytännössä tehdään? Siitä lisää tapahtumassa.
3. Työntekijöistä pelaajien kaltaisia supertähtiä – somen avulla tietysti
Moni jääkiekkokannattaja fanittaa enemmän tiettyjä pelaajia kuin pelkkää seuraa. Mitä urheiluseura olisikaan ilman sen tärkeimpiä työntekijöitä? Samaa voidaan kysyä kaikilta yrityksiltä. On sekä työntekijöiden että yritysten etu, mikäli työntekijät nousevat bunkkereistaan ja alkavat määrätietoisesti profiloitua oman alansa asiantuntijoina. Avainasemassa tässäkin on sosiaalinen media ja sen tuomat mahdollisuudet ”henkilöbrändäykseen”.
Seminaarin aikataulu:
Klo 14:30 Verkostoitumista ja kahvit
Klo 15:00 Tilaisuuden avaus ja esittelyt
Klo 15:15 Sponsorointikin siirtyy someen – oletko valmis?
Klo 16:00 Tauko
Klo 16:15 Näin rakennat yrityksesi fanikulttuuria somessa
Klo 16:45 Työntekijöistä pelaajien kaltaisia supertähtiä – somen avulla tietysti
Klo 17:30 Illallinen ja siirtyminen jäähallille
Klo 18:30 Mestis-ottelu TUTO Hockey – Hermes
Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Maunon sekä Turku Science Parkin kanssa. Ilmoittaudu tapahtumaan nyt, ja tule kehittämään oman yrityksesi markkinointia ja viestintää! Mestis Goes Bussines -tapahtumaan voit ilmoittautua TÄSTÄ!